Widzisz wypowiedzi znalezione dla zapytania: najnowsza podstawa programowa





Temat: Co to za Przedszkole ??
W nawiązaniu do tej ambicji, o której piszesz, dzisiejszy fragment z
interii: "Na prośbę rodziców przedszkola w całej Polsce
organizują tajne zajęcia z czytania i pisania dla sześciolatków
uczęszczających do zerówek - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
Nauka odbywa się potajemnie, bo zgodnie z nową podstawą programową
wychowania przedszkolnego sześciolatki nie mogą uczyć się czytać i
pisać, a jedynie przygotowywać się do zdobycia takich umiejętności w
szkole."
W sumie ja chyba też będę chciała nauczyć swoje dziecko czytania.
Jakoś trudno mi uwierzyć w skuteczność tej reformy.
Justyna
Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Środowisko akademickie też jest winne
Środowisko akademickie też jest winne
Przepraszam, oczywiście odmienia się. Forma jest oczywiście ważna,
ale nie może przecież w dyskusji zdystansować treści, jak to się
stało w reformach ministra Hankego i jego następców oraz ich
politycznych pryncypałów. Na przykład nową podstawę programową ci
durnie podporządkowali formalnym założeniom egzaminu maturalnego,
który jest obecnie w zakresie języka polskiego zwykłym przejawem
kretynizmu, który jednak akceptuje większość ubezwłasnowolnionych
nauczycieli. To przykre, ale prawdziwe. Oświata zdycha, a
nauczyciele i dyrektorzy szkół zastanawiają się, jak zagospodarować
19 bezpłatną godzinę w szkole, wymyśloną przez politycznych amatorów
z rządu i zaakceptowanych przez podobnych z parlamentu. Zgroza.
Pozdrawiam i dziękuję za wypunktowanie tej "odmiany". WK Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Moje dziecko w szkolnej zerówce. Za i przeciw
Ja zrozumiałam wypowiedź GDabskiego w ten sposób, że dziecko
sześcioletnie po wejściu reformy nie bedzie miało wyboru zerówka w
szkole czy I klasa, a to nieprawda (przez pierwsze trzy lata). I
tego tyczyła się moja wypowiedź.
Pewna dyrektorka przedszkola powiedziała mi, że jeżeli reforma
przejdzie, to wszystkie dzieci sześcioletnie przez pierwsze trzy
lata automatycznie wylecą z przedszkoli do zerówek w szkołach
(jeżeli rodzice nie poślą ich do pierwszych klas), bo nowa podstawa
programowa dla przedszkoli ma dotyczyć dzieci w wieku 3-5 lat. Więc
przedszkole nie będzie mogło prowadzić zerówek dla dzieci
sześcioletnich. Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Szkoły gotowe na przyjęcie sześciolatków
i to jedyne logiczne argumenty
bo argumenty o lepszym wykształceniu i dorównywaniu Europie to jeden wielki bzdet.
A czemu BE nie wspomina o szkołach, w których zabrakło miejsc nawet dla dzieci z
rejonu? Dlaczego nie pisze się o tym, że rodzice wysyłają 6-latki do pierwszych
klas w dobrych szkołach w dzielnicy, bo za rok by się do tych pierwszych klas
nie dostały? Taak, powszechna akceptacja dla tych zmian wygląda odrobinę
inaczej. Dyrektorka mojego przedszkola prosto w oczy powiedziała: "zapisujcie
dzieci do 1. klas, bo inaczej stracą rok - nowa podstawa programowa jest bardzo
kiepska i już umieją więcej, niż nauczyłyby się w zerówce". Pani minister Hall i
szanowne władze samorządowe Warszawy - bardzo serdecznie - jako rodzic -
dziękuję Wam za tak żywe zainteresowanie tą tematyką, ale moje dziecko jest MOJE
a nie państwowe! I nie chcę żeby po Waszych pomysłach było obywatelem gorszego
sortu! Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Co dziesiąty sześciolatek pójdzie do I klasy
Co dziesiąty sześciolatek pójdzie do I klasy
Informacja byłaby pełna gdyby autor tekstu napisdał dlaczego rodzice
zminiają zdanie i będa je jeszcze zminiać po rozpoczeciu roku
szkolnego.
Dzieje się tak dlatego że powstała nowa podstawa programowa. Zgodnie
z nią dzieci w zerówce nie będą się uczyć czytać ani pisać. e
umiejętności mogą zdywać dopiero w pierwszej klasie. Dla
sześciolatka który idzie do zerówki będzie to rok stracony dzieci w
zasadzie będą się uwsteczniać.

Dziwne jest tylko to że posyłanie sześciolatów do 1 klasy jest
dobrowolne a nowa podstawa programowa OBOWIĄZKOWA. I tak MEN
realizuje za pomocą swoistego szantażu wobec rodziców i ich
sześcioletnich dzieci swój program sześciolatki do pierwszych klas. Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Psycholog wydobędzie kreatywność z inżyniera
No, co chcecie. Skończyła się kadencja, na uczelniach rektorów, dziekanów i
dyrektorów już wybrano - cóż było począć? Tylko nowy instytut!
Nie narzekajmy, tylko pomyślmy, jakie tam jeszcze specjalności rynkowe (to
specjalność PO) mogłyby się znaleźć. Dopiero co czytałem w GW, że nowa podstawa
programowa dla liceów w ramach przedmiotu przyroda (dla humanistów) przewiduje
takie tematy, jak kreacjonizm czy astrologia. A skąd kadry? Z PO! Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: ceny podręczników dla ucznia....skandal!!!
Moje dziecko idzie do I kl. gimnazjum.
Wszystkie podręczniki są nowe zgodne z nową podstawą programową, wydane w tym roku.
Nie ma możliwości odkupić od kogoś używanych.
Komplet ok. 450-500zł, bez książek językowych!!!
Co za chory kraj.Non stop nowe wydania podręczników. Po to, żeby wydawnictwa
miały na czym zarabiać.Dopiszą ze dwa zdania do starego wydania i mają już
nowe.A ty człowieku płać.
Ponoć szkolnictwo jest bezpłatne! Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Temat trochę zapomniany (?)
Dziś już nie trzeba narodu rozpijać, wystarczy go ogłupiać....Rodzicom
tegorocznych absolwentów podstawówek polecam zapoznanie się z tzw nowa podstawą
programowa przygotowaną przez tzw ministerstwo tzw edukacji.
Dowiecie się przynajmniej czego Wasze dzieci NIE BĘDĄ się uczyć. Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Polski Armageddon
Bla, bla bla widzę, że bardzo was poruszam swoją postawą, jednak
pierwszą rzeczą jaką napisałam to było "Wszystko to prawda..."
konkrety panowie, konkrety! Pocieszę was, że na etapie edukacyjnym
na jakim nauczam nowa podstawa programowa kończy historię z
początkiem I WŚ. Możecie więc spać spokojnie :)
Co do ciebie fałszywy latarniku, skoro jesteś takim patriotą to
wracaj do Polski albo przynajmniej nie szkaluj naszego miasta jak to
masz w zwyczaju robić np. tutaj:
forum.gazeta.pl/forum/w,52,99391977,99434546,Re_Wschodzacy_Bialystok_drugie_podejscie.html

Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Polski Armageddon
shiva772 napisała:

> Bla, bla bla widzę, że bardzo was poruszam swoją postawą, jednak
> pierwszą rzeczą jaką napisałam to było "Wszystko to prawda..."
> konkrety panowie, konkrety!

Wszystko to prawda........ale.....
Otóż chodzi o te ..ale....
Twoja postawa jest naprawdę poruszająca.

> Pocieszę was, że na etapie edukacyjnym
> na jakim nauczam nowa podstawa programowa kończy historię z
> początkiem I WŚ. Możecie więc spać spokojnie :)

Nie powinnaś nauczać historii na żadnym etapie edukacyjnym.
O mój sen to się nie martw. Śpię całkiem spokojnie. Moje dzieci są bowiem na innym etapie edukacyjnym niż ty nauczasz, więc z pewnością nie są niczym zagrożone z twojej strony:)

Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Sześciolatki w szkole - czy ten pomysł zdaje eg...
Sześciolatki w szkole - czy ten pomysł zdaje eg...
No nie wiem. Mnie nikt nie pytał czy chcę. Powiedzieli ,ze zerówki nie będzie
, bo miasto zlikwidowało i przeniosło do szkoły. Dlatego Gdynia ma taką średnią.
Nie wiem też czy dobrze zrozumiałam. Piszą o 6- latkach w szkole, ale to są
sześciolatki w zerówkach, nie w pierwszych klasach. Czyli realizują już nową
podstawę programową.Zero nauki , tylko zabawa. Tak w uproszczeniu.Wydaje mi
się ,ze nie tylko te dwie szkoły w Gdynia ,ale wszystkie , które mają
oddziały przedszkolne w szkołach działają tak ,ze są dwie panie i zerówka jest
czynna do 17. Ale 18 jak zawsze musi być wyróżniona. ( A tak naprawdę nie ma
tam zerówki tylko dzieci 6- letnie w pierwszej klasie ). Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Supertajne lekcje sześciolatków w przedszkolach
Minister musi odejść!
"Zgodnie z nową podstawą programową, dzieci w przedszkolu mają zdobyć
umiejętności, które pomogą im w nauce i całym dalszym życiu"

Sam mam wykształcenie pedagogiczne i takie bzdury jakie wali rzecznik, to "gadka
na okrągło", bo te umiejętności dziecko nabywa w sposób ciągły, nawet przy nauce
czytania i pisania. jak jest dobry pedagog to i tego nie zaniedba i tamto zrobi.

Nie wiem komu była potrzebna "reforma", w każdym razie jest to co najwyżej
odpowiedź na "polityczne zapotrzebowanie" aby doraźnie przykryć brak przedszkoli.

Osobiście panią Hall poważam jeszcze mniej niż Drzewieckiego. Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Supertajne lekcje sześciolatków w przedszkolach
Supertajne lekcje sześciolatków w przedszkolach
"Zgodnie z nową podstawą programową, dzieci w przedszkolu mają zdobyć
umiejętności, które pomogą im w nauce i całym dalszym życiu."

Jakież to oczywiste, przecież od najmłodszych lat należy ćwiczyć sztukę
radzenia sobie z absurdami polskiej biurokracji. MEN wie co robi, w końcu w
ministerstwie lepiej wiedzą, gdzie "się oko urwało temu misiu"
http://miniurl.pl/52263
Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Dwuletni podręcznik? Księgarze: nie kupujemy
Dziennikarz oczywiście nie wiedział...
W tym roku nowa podstawa programowa wchodzi w klasach I szkoły
podstawowej (gdzie i tak książki są głównie "do mazania") i w klasie
I gimnazjum.

Więc tylko I klasa gimnazjum musi kupić nowe książki. Stare mogą nie
obejmować zagadnień, których wcześniej nie było w programie, a teraz
są i mogą się pojawić na egzaminie. (Wbrew obiegowym opiniom zmiany
podstawy programowej nie polegają tylko na "odchudzaniu").

Pozostałe roczniki mogą normalnie korzystać ze starych książek i ich
rodzice nie powinni sobie dać wciskać kitu.

Szkoda, że dziennikarz chyba o tym nie wiedział, bo nie napisał
nigdzie, czy chodzi tylko o książki dla klasy I gimnazjum, czy o
inne też.
Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Więcej sześciolatków pójdzie do szkoły
manipulatorzy z ministerstwa, kuratoriów etc.
"Dopiero gdy rodzice zorientowali się, że nowa podstawa programowa zmienia radykalnie nauczanie w zerówkach, zaniepokoili się. O tym, że w zerówkach od września dzieci nie będą uczyć się praktycznie niczego nowego, dowiadywali się najczęściej na spotkaniach informacyjnych już po zapisaniu dziecka do przedszkola. I powoli zaczynają zmieniać zdanie".
Takie numery plus nowe wymogi co do wykształcenia kadry nauczającej w zerówkach (zmuszające przedszkola do zatrudnienia nowych nauczycieli z uprawnieniami do nauczania początkowego, czego po prostu nie zrobią, rezygnując z prowadzenia klas "0") spowodują, że szkoła dla sześciolatków okaże się wielkim sukcesem minister Hall, rządu i władz oświatowych! Hip-hip! Hurra! Nawet, gdy z racji cięć budżetowych nie uda się przygotować oddziałów dla 6-latków, to rodzice tłumami będą walić do szkół - z racji braku realnego wyboru.
Dla jasności - nie jestem "pisuarem", takie rolowanie społeczeństwa (obywatelskiego?) i robienie sobie z kpin w wykonaniu Platformy (Obywatelskiej?) po prostu jest zwykłą grandą.
Pozdrawiam,
Wyborca Pani Posłanki Agnieszki Kozłowskiej-Rajewicz - taki trochę z niesmakiem i rozczarowany. Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Czy posłać dziecko na WDŻWR wg tej podstawy progr.
Czy posłać dziecko na WDŻWR wg tej podstawy progr.
To się Rene teraz utarza ze śmiechu, że mam poważne wątpliwości, czy pozwolić
dziecku chodzić na WDŻWR wg nowej podstawy programowej
www.ksiegarniarubikon.pl/product/id/11831,wedrujac-ku-doroslosci-podrecznik-dla-uczniow-klas-i-iii-gimnazjum-nowa-podstawa-programowa-
Jeśli jest choć ziarnko prawdy w poniższej recenzji
senyszyn.blog.onet.pl/KLAMSTWA-OBJAWIONE,2,ID389337832,n
to szkoła pod rządami Hallowej zrobi z dzieci kompletnych idiotów.
Czy to jedyna podstawa programowa do tego przedmiotu? Czy jest może taka
przygotowująca do życia w normalnej rodzinie? Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Kto nie przećwiczył WF-u?
Kto nie przećwiczył WF-u?
to nie tak ze nauczyciele WF nie wiedzą jak pracować...jak
zasugerowano w artykule! nie ma zadnych wytycznych,
szczegółów...osobiście uważam, iz nowa podstawa programowa dotycząca
wf to bubel...który nie przyczyni sie do "przyjemności" (dobre
usprawiedliwienie lenistwa)a wręcz ograniczy aktywnośc fizyczną
młodych ludzi co skutkować będzie znacznym spadkiem stanu zdrowia
przyszłych pracowników RP! a co do entuzjazmu uczniów???cóz...nikt
nie wytłumaczył uczniom ze jezeli szkoła: nie ma basenu to nie
będzie zajęc z pływania, nie ma góry z orczykiem to nie bedzie zajęc
z nart, nie ma specjalistów od sztuk walki...itd...zapisując się na
fakultet turystyczny dzieci bedą musiały płacić za wypady, rajdy
itp...
a stawianie na fakultety przez MEN?...najpierw dziecko musi posiadać
odpowiednią wiedzę i umiejętności by móc dokonywać wyboru!...a uczeń
klasy 4 szkoły podstawowej na jakiej podstawie może cokolwiek
wybierać??? pomijam juz refleksje nad sama ideą
fakultetu....pozwalając sobie na przytoczenie słów dziecka "skoro
fakultet to co? nieobowiązkowy!" Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Dodatkowa szkolna godzina: nauczyciel w pustej ...
potrzebna dyskusja
Cieszę się, że taki artykuł się pojawił.

Może zainicjuje on w końcu jakieś zmiany systemowe na poziomie Ministerstwa
Edukacji, bo nie jest normalne, żeby uczeń w I klasie liceum miał 36 godzin
tygodniowo (ponad 7 dziennie!), a potem wymagało się od niego zadań domowych,
nauki na sprawdzian, uczestniczenia w zajęciach pozalekcyjnych i rozwijania
zainteresowań... Nauczyciele przyzwyczajeni są, że 50% robią na lekcji, a
drugie połowę zadają do domu (bo tak mówi metodyka, że codziennie zadanie musi
być). Może już czas to zweryfikować?

Po pierwsze trzeba zweryfikować siatkę godzin w gimnazjum i liceum. Po co w
liceum przez trzy lata po 2 godz. religii w tygodniu? Po co 2 godziny
przedsiębiorczości, Przysposobienia Obronnego? Wiem, że to decyzje mało
popularne (bo się narażą kościołowi), ale bez tego nie wymagajmy od młodych
ludzi, żeby rozwijali zainteresowania.

Wydawało mi się, że nowa podstawa programowa to rozwiąże... I co? Córka
koleżanki z PIERWSZEJ klasy podstawówki nie odrobiła kiedyś całości zadania,
bo po paru godzinach ślęczenia w domu nad stolikiem mama powiedziała "powiedz
Pani, że po prostu nie zdążyłyśmy tego zrobić". Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Druga batalia o miejsca w przedszkolach
Po co jak mówisz adaptować na przedszkola budynki po zamknietych
szkołach skoro można do tych starych z azbestem poupychac dzieci na
salach gimnastycznych, strychach czy o grozo w piwnicach!Akcja jest
tajna i robiona po cichutku, na łamach gazet podaje sie lakoniczne
informacje że robione są analizy a Pan Landowski powiedział że na
zajęcia dodatkowe to możemy dzieci prowadzić prywatnie po
przedszkolu, bo przedszkole nie ma obowiązku ich zapewnić a w
związku z tym że dodatkowe 30 osobowe grupy będą tworzone na salach
to zajęc dodatkowych w przedszklach nie będzie.Dodatkowo na swoje
usprawiedliwienie Landowski podparł się nową podstawą programową
zgodnie z którą dzieci mają większość czasu spędzać na dworzu...Nic
dodać nic ująć - polityka oświatowa Szczecina lezy i kwiczy, ciekawe
po co władze Szczecina namawiają młodych do powrotu z emigracji
skoro z obecną ilością dzieci nie moga sobie poradzić.Ale premie dla
siebie policzyć potrafią! Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Tajne komplety przedszkolachCzy Hall jest z Mrożka
Tajne komplety przedszkolachCzy Hall jest z Mrożka
Te 6 latki które nie poszły szkól tylko do przedzszkoli mają zakaz
nauki czytania i pisania. Kara musi być . Hall sobie wymysliła że
6latki maja być w szkołach a niePOsłuszeństwo będzie karane.

Sześciolatki nielegalnie uczą się czytania i pisania
- Na prośbę rodziców przedszkola w całej Polsce organizują tajne
zajęcia z czytania i pisania dla sześciolatków uczęszczających do
zerówek - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Nauka odbywa się potajemnie, bo zgodnie z nową podstawą programową
wychowania przedszkolnego sześciolatki nie mogą uczyć się czytać i
pisać, a jedynie przygotowywać się do zdobycia takich umiejętności w
szkole.

Tajne komplety trwają już m.in. w przedszkolach w dwóch
podwarszawskich powiatach oraz we Wrocławiu. W żadnym z nich nie ma
zeszytów i tablic. Dzieci uczą się też nielegalnie z książek. W
przypadku kontroli kuratoriów oświaty byłyby to dowody na
prowadzenie zajęć niezgodnie z prawem.
Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Znów sukces !
Tajne komplety ! :)))
- czyli ministrzyca Hall w akcji :

wiadomosci.onet.pl/2055181,11,nielegalna_nauka_w_przedszkolach_rodzice_prosili,item.html
"Dziennik Gazeta Prawna": na prośbę rodziców przedszkola w całej
Polsce organizują tajne zajęcia z czytania i pisania dla
sześciolatków uczęszczających do zerówek - pisze "Dziennik Gazeta
Prawna".
Nauka odbywa się potajemnie, bo zgodnie z nową podstawą programową
wychowania przedszkolnego sześciolatki nie mogą uczyć się czytać i
pisać, a jedynie przygotowywać się do zdobycia takich umiejętności w
szkole.

Tajne komplety trwają już m.in. w przedszkolach w dwóch
podwarszawskich powiatach oraz we Wrocławiu. W żadnym z nich nie ma
zeszytów i tablic. Dzieci uczą się też nielegalnie z książek. W
przypadku kontroli kuratoriów oświaty byłyby to dowody na
prowadzenie zajęć niezgodnie z prawem.


Konspiracja jak za Niemca ! :)))



Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Koniec z nudą na WF-ie!
Nowa podstawa programowa z wych. fiz. to nic innego jak redukcja
godzin tego przedmiotu, z dodatkowych godzin będzie się można
zwalniać, grupy fakultatywne będą większe niż lekcyjne, dzieci po
południu uczestniczą w korepetycjach chodzą na basen i in. zajęcia
poco im jeszcze fakultety ... Dla nauczycieli tego przedmiotu to
redukcja etatów co w połączeniu z niżem demograficznym doprowadzi do
masowych zwolnień nauczycieli wych. fiz. Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Która SP w KRK. robi stary program dla kl.I.
żadna
nie wolno im. musza robic nowa podstawe programowa.
ale pamietaj, ze to PODSTAWA. od nauczyciela, nie szkoly, zalezy cvo robi POZA
podstawą.
ale to wszystko przesada, nawet jak powtarzaja, to w ostatecznym rozrachunku, tj
edukacji jako calosci, nawet jezlei wezmiemy pod uwagę tylko lata nauczania
zintegrowanego- nie ma to zadnego znaczenia...
Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: ścisk w przedszkolach
A wiesz w których przedszkolach zostanie to wprowadzone? Mnie tez
ten problem sie średnio podoba, chociaz nowa podstawa programowa wg
której dzieci mają byc codziennie na spacerze mi odpowiada.
Przedszkole mamy super ale czasami zastanawiam się czemu przy
temperaturze 18-20C dzieci nie wychodza na dwór. Wracając do temtu
to czytalam artykuł na ten temat, w którym ktos chyba z Kuratorium
stwierdził, że na zajęcia dodatkowe rodzice moga prowadzać dzieci po
przedszkolu. Dobre nie!!! Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Czemu rodzicom tak zależy na nauce pisania, czytan
może najpierw należałoby się zapoznać z nową podstawą programową a nie bredzić. Od roku szkolnego 2009/2010 dzieci które ukończyły w roku 2009 (czyli rocznik 2003) MOGĄ ale nie muszą podjąć naukę w klasie pierwszej. Za to MUSZĄ rok przed rozpoczęciem nauki w szkole uczęszczać do oddziału przedszkolnego czyli do dawnej zerówki. Podstawa programowa nie obejmuje w chwili obecnej ZADNEGO czytania i pisania. Żadnych literek i cyferek. Dziecko ma poznawać i nabywać umiejętności które w przyszłości pozwolą mu w roku następnym podjąc tę naukę czytania i pisania. I w tym kontekście "tajne komplety" na prośbę rodziców sa zdecydowanym kretyńśtwem bo z jednej strony nie posłali dziecka do szkoły bo to im kradnie dzieciństwo a z drugiej płączą i panikują oraz proszą nauczycielkę w przedszkolu żeby w tajemnicy przed kuratorium uczyła dziecko czytać i pisać.
Powtazam od tego roku szkolnego w tzw. zerówce NIE MA nauki pisania i czytania
Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Czemu rodzicom tak zależy na nauce pisania, czytan
Bo rodzice dostali informacje ze w przedszkolach/zerówkach nie będą się już
dzieci uczyły literek. Nie informuję się natomiast o tym że tego uczyć się
powinny w I klasie, że nowa podstawa programowa niejako przesunęła to czego do
tej pory uczono w zerówka do klas I.
I stąd panika wielu rodziców, ze dziecko "nieprzygotowane" do nauki poślą do szkoły.
A moja m loda została w przedszkolu, do szkoły pójdzie jako 7 latka, która zna
cały alfabet, czyta, pisze drukowanymi literami ( ostatnio ćwiczy kaligraficzne
literki). Tylko ona SAMA się tego nauczyła. ja nie mam parcia na wyścig, dla
mnie to szkoła ma nauczać a przedzkole przygotować do tej nauki poprzez zabawę. Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Czepiam sie? cmentarz
Ty masz chyba problem z tym że dzieci poszły na cmentarz a nie że wyszły z
przedszkola.
Nowa podstawa programowa dla przedszkoli mówi wyraźnie iż dzieci wychodzą w
każdą pogodę.
Wystarczy dziecko ubrać odpowiednio.A idąc te 2 km. nie sądzę aby zmarzły .
Mój syn też był z przedszkolem na cmentarzu- nie widzę w tym nic złego, ze mną
na 1 listopada też był.
Słuchaj czy Ty zimą z domu nie wychodzisz i okien nie otwierasz? Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Czepiam sie? cmentarz
czar_bajry napisała:

> Ty masz chyba problem z tym że dzieci poszły na cmentarz a nie że wyszły z
> przedszkola.


no to chyba jest jasne od samego poczatku
i dal mnie jak najbardziej zrozumiale


> Nowa podstawa programowa dla przedszkoli mówi wyraźnie iż dzieci wychodzą w
> każdą pogodę.
> Wystarczy dziecko ubrać odpowiednio.A idąc te 2 km. nie sądzę aby zmarzły .
> Mój syn też był z przedszkolem na cmentarzu- nie widzę w tym nic złego, ze mną
> na 1 listopada też był.


otoz
z rodzina byl na grobach bliskich
a z przedszkolem po co?
polazic miedzy grobami?

> Słuchaj czy Ty zimą z domu nie wychodzisz i okien nie otwierasz?
Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Znowu - 6-latki w szkole
Znowu - 6-latki w szkole
Wczoraj dopiero poznałam nową podstawę programową - tę z której
wynika, że dzieci w 5-latkach i w zerówce mają ten sam program (ten,
który nie wymaga, a węcz "zakazuje" nauki czytania i pisania). Nigdy
nie byłam strasznym przeciwnikiem pójścia do szkoły 6-latków
(oczywiście, jeśli będzie sensownie przygotowana sala szkolna), może
dlatego, że moja córka jest z poczatku roku i ma starszą siostrę,
wię jest raczej "do przodu". Ale teraz jestem prawie przekonana, że
ją poślę, jeśli, oczywiście, ten aspekt emocjonalny będzie ok, czyli
bedę widziała, że emocjonalnie jest gotowa (i potwierdzą to panie z
przedszkola). no bo po co teraz zostawiać dziecko w "zerówce", gdzie
będzie kolejny rok robiło to samo co w 5-latkach - moim zdaniem to
zmarnowany rok - jak co roku program się zmieniał, była bardziej
wymagający wraz z wiekiem dziecka to ok. Ale teraz 5 - i 6 - latki
mają takie same wymagania na koniec roku, a panie mają "same z
siebie" nie wprowadzać nauki czytania i pisania (chyba, że dziecko
samo chce). Czy ktoś jeszcze skłania się do posłania w przyszłym
roku 6-latka do szkoły? Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Religia w szkole - jak wypisać w trakcie?
wiesz, mówiac szczerze filozofa do szkoły bym chyba nie wpuściła
jak sobie przypomnę zajecia z filozofii na studiach... miałam ze 3
wykładowców, jeden gorszy od drugiego i bardziej nudny. niestety
wiem, że to nie reguła, no ale moje osobiste doświadczenia do
filozofii mnie nie nastrajają pozytywnie

a co do polonistów i historykó i polonistów - to tez bez sensu.
większość nauczycieli zrobi dodatkową godzinę ze swojego przedmiotu,
bo programy sa przeładowane i bardzo cieżko jest zdązyć. nowa
podstawa programowa wcale nie jest lepsza od poprzedniej w tym
akurat zakresie więc moim zdaniem też to bez sensu. nie jestem
zresztą pewna, czy w świetle nowych przepisów polonista i historyk
mają kwalifiacje do etyki, bo teraz przepisy są w tej kwestii bardzo
rygorystyczne.

a co do zatrudnienia - nie przesadzaj, czasem dyrektor musi
zatrudnić nauczyciela od czegoś innego na przykład na 2 godziny
tygodniowo płaci mu grosze, wiec zysk dla berfla żaden, ale musi
byc specjalista i koniec. mój mąż tak właśnie pracuje - w jednej
szkole ma 2 godziny więc można - tylko trzeba chcieć. ale i tutaj
jest rola rodzicow, żeby nakłonić dyrekcję do tej etyki. często
jest tak, że rodzice coś chcą, a dyrekcja nawet nie wie. wystarczy
porozmawiać. jak dyrektor sensowny, to dogadać się można.
Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Dlaczego czytający dwulatek to problem?
Tak, jestem dumna z tego jaką szkołę wybrałam dla dziecka, uważam że jest to DLA NIEGO szkoła najlepsza z możliwych. Ja uważam, jak i psycholog oraz psychiatra syna.
Tak, nie jestem idiotką i zdaję sobie sprawę, że rzeczywistość może okazać się mniej różowa, czemu również dałam wyraz w postach na Starszym Dziecku (wątek bodajże "Nowa podstawa programowa").
Nie, nie lubię jak ktoś czyta wybiórczo moje posty.

Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: kolejny rok w maluchach
jak jest taka możliwość, a dziecko fajnie sie rozwija, lubi
przedszkole to też bym poslała do kolejnej grupy z rówieśnikami.
4latek to nie 2,5 latek, co za pomysł z tym repetowaniem, dajcie
spokój. Inna sprawa, ze weszła nowa podstawa programowa i
niekoniecznie dziecko faktycznie wykonywałoby te same zadania co rok
temu. Chyba że kadra zrutyniała i idzie na łatwiznę, to możliwe... Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: idzie jesień - jak wzmocnić odporność?

jagabaga92 napisała:

> > od 01.09.2009 zgodnie z nową podstawa programowa dziecko musi 1/5
> czasu spędzać
> > na dworze
> >
>
> Bomba!!!! Tego jeszcze brakowało, żeby władze państwowe decydowały o
> rozkładzie dnia polskich dzieci!!!
>

ciekawe jak to policzyć, jesli jedno dziecko jest w przedszkolu 5h, inne 8h. a
moze chodzi o szkołę??? Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Ile czasu do syntezy?
Ciężko powiedzieć, młody w wieku 3-4 lat czytał Cukiernia, Apteka,
Pralnia (literując), w wieku 6 lat zaczął czytać pierwsze komiksy
(dukając) i taka byłam z niego dumna ... aż poszedł do zerówki.
No i teraz marudzi, że się tam nudzi, że ile lat człowiek może się
od początku uczyć literki A (a to przecież tajne komplety - i
teoretycznie alfabetu to powinien się uczyć dopiero za rok -
nowa "podstawa programowa").
Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Witam i Proszę o Pomoc :(
Znalazłam również geografie jednakże nie jestem pewna czy ona się nada nie ma
adnotacji ze zawiera nowa podstawę programową
www.allegro.pl/item710723836_puls_ziemi_1_roman_malarz_wyd_nowa_era.html
Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Troszke o sobie......i prosze o rady
Od tego roku jest nowa podstawa programowa więc neistety starych
książek nie da się odkupić, tzn dać się da ale nie będą aktualne i
zapewne będą się różniły od tych które będą mieli pozostali
uczniowie.Szkoły często są biedne i też nie mają książek w
bibliotekach, tzn podręczników-a jeśli są nowe to moga nawet nie
zdążyć kupić.
Ja dla córki do 1 klasy szkoły podst.wydałam 250 zł na same
podręczniki
Moja rada-znając tytuły książek i wydawnictwa, możesz napisać do
wydawnictw czy nie mają jakiś podniszczonych egzemplarzy-np załamane
okładki itp,takich których nie sprzedadzą a mogą oferować jesli
przedstawisz swoją sytuację Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Nowa podstawa programowa - reforma...?
Nowa podstawa programowa - reforma...?
Witam,

Mam pytanie zwiazane z reformą:
synek mój to rocznik 2005. Reforma zacznie się w 2012.
Wtedy to on jako 7 latek pojdzie z 6 latkiem do szkoły do I klasy.

Co z programem - synek bedzie po 4-letnim przedszkolu, rocznik 2006 po
3-letnim? Czy ty ma oznaczac, ze ostatni rok w przedszkolu synka bedzie
powtarzany w I klasie? (by ten z rocznika 2006 miał to samo?)

Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: czego się będą uczyć od września "pierwszaki" ...
czego się będą uczyć od września "pierwszaki" ...
Wiecie jaki paradoks wyszedł z reformą edukacji ??

Według pierszych planów 6-latki miały iśc do szkoły teraz od
września i została przygotowana nowa podstawa programowa, która
wchodzi właśnie teraz od września.

Gdy obowiązkiem przedszkolnym będą objęte 5-latki to podczas tego
obowiąkowego roku (czyli w zerówce czy w starszakach) wogóle nie
będą się uczyć pisać ani czytać. W związku z tym w nowej podstawie
dzieci zaczynają naukę liter dopiero w 1 klasie.

Więc teraz od września wszytskie 7-latki, które przecież obowiązkowo
chodziły przez rok do przedszkola i umieją czytać i pisać będą się
tego uczyli od początku, powoli i pomalutku.... Np. na naukę 1 nowej
litery przewidziany jest cały tydzień.
Nie lada wyzwanie przed nauczycielami, mogą przecież robić to np.
szybciej tylko, że nie będą mieli do tego podręczników ani kart
pracy.

Ciekawi mnie, jak będzie z podstawą programową 6-latków ?? Skoro
większość dzieci i tak zostanie w przedszkolu i będą w grupie
starszaków (6-latków) to pewnie pójdą "starym" programem, czyli w
następnym roku znowu umiejące czytać 7-latki będą to miały od nowa w
1 klasi.... Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Tajne komplety w przedszkolach-PO co narobiłaś?
Przeczytajcie na spokojnie starą i nową PODSTAWĘ PROGRAMOWĄ. Przedszkolna i tą do kształewcenia zintegrowanego. Mylicie programy i praktykę stosowaną w wielu przedszkolach (i pod nia przygotowane podręczniki) właśnie z zapisami podstawy.
A nowa podstawa do klasy pierwszej z pewnością jest trudniejsza od dawnej zerówkowej - np. pisanie z pamięci, samodzielne czytanie lektur wskazanych przez nauczyciela itp. Mniej wymagająca jest w treściach matematycznych.

Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: spacerki w przedszkolu
1/5 bądź też w przypadku dzieci młodszych 14 czasu spędzonego w
przedszkolu dzieci powinny spędzać na dworze. To zaleca nowa
podstawa programowa i pani jak twierdzisz "nie mogła się
powstrzymać". Przygotuj się na to że będą wychodzić bez wzgedu na to
czy wieje czy jest zimno bo jak nie ma mrozu to po prostu MAJĄ
spędzać tyle czasu na dworze Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Dzieci na dwór- nowa podstawa programowa
Dzieci na dwór- nowa podstawa programowa
W/g nowej podstawy programowej dzieci powinny na dworzu przebywać
minimum godzinę dziennie podczas zajęć w przedszkolu. Ja jestem za
pod warunkiem normalnych warunków pogodowych. Nasza pani dyrektor
zapowiedziała, że w deszcz dzieciaki będzie zabierała na powietrze,
nie będą wychodzić podczas burzy, ulewy, silnego wiatru. Jestem w
szoku, czy na pewno taka interpretacja zaleceń nowej podtawy służy
zdrowiu? Chyba nie o to chodziło jej twórcą. Jak to u Was wygląda w
tym roku? Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: wychodzenie na dwór
Wiesz, wychodzenie na dwor jest wpisane w nowa podstawe programowa i ma zajmowac
1/5 czasu pobytu dziecka w przedszkolu.
I to sie dziecku tak po prostu nalezy, nei ma co pani o to prosic, pania nalezy
spytac, jak ten aspekt podstawy programowej jest realizowany.
Ale jak rozmawiam ze znajomymi rodzicami dzieci z naszej grupy (a to prawie
wszystkie mamy ), to ciezko ustalic jakas wspolna wersje, bo czesc dziewczyn
chce, zeby dzieci wiecej wychodzily, czesc mowi, ze im sie dzieci
poprzeziebiaja. I wiesz, mnie jest latwiej z nimi gadac, bo to relacje
partnerskjie, zadna na mnie nie naskoczy jak na nauczycielke, ze dziecko sie
zasmarkalo i ze to moja wina. Albo ze spodnie ublocone i ze to tez moja wina
A w stosunku do nauczycielki takie zarzuty jak najbardziej moge sobie wyobrazic...
No ale podstawa programowa o tej 1/5 czasu pobytu dziecka w przedszkolu jako
pobytu na swiezym powietrzu wyraznie wspomina. Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Nie chodzi do zerówki - obowiązek szkolny.
Ciekawa jestem, co ma dziecko powtarzać????????? Od tego roku obowiązuje nowa podstawa programowa i w zerówce nie uczy się ani liter, ani cyfr itp. jest tylko tzw. "przygotowanie do pisania" - czyli pospolite szlaczki.
Dzieci sześcioletnie mogą również rozpocząć naukę w 1 klasie i nawet nie chodzić wcześniej do przedszkola. Co tu więc mówić o jakimś powtarzaniu - samej "niskiej frekwencji" nikt nie powtarza. Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Nie chodzi do zerówki - obowiązek szkolny.
Nieprada. Jeżeli uczeń w szkole ma ponad 50 % nieobecności usprawiedliwionych ( zaświadczenia lekarskie ) ma prawo do egzaminu komisyjnego z danego przedmiotu. Tak jest w każdej szkole.
Z czego w obecnym systemie - od tego roku obowiązuje nowa podstawa programowa miałby zdawać taki chorowity 6-latek? Z rysowania szlaczków ? W zerówce nie uczą teraz ani liter, ani cyfr. Jeżeli nawet panie z przedszkola przestrzegałyby aż do tego stopnia rozporządzenia ministra oświaty wystąpiłabym o taki egzamin. I na pewno mój syn poradzi sobie świetnie, bo czyta, pisze, mnoży itp. Nie jest jego winą, że choruje!!!!!!!!!!! Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: nauka czytania w przedszkolu
piękna teoria... "nowa podstawa programowa przewiduje....." ale to
tylko teoria... natomiast podczas rozmów kwalifikacyjnych w wielu
dobrych szkołach sprawdzana jest umiejętność czytania dziecka...
dyrektorzy i nauczyciele w szkołach, gdzie już teraz są 3-4 (często
i więcej) osoby na jedno miejsce z uśmiechem informują
rodziców "proszę się nie martwić, jeżeli dziecko ładnie przeczyta
krótki tekst to zostanie przyjęte"... Na przedszkole bym tak za
bardzo nie liczyła, bo nawet jeżeli nauka czytania jest w ofercie to
nauczycielki są często nieprzygotowane do pracy z dziećmi takimi
metodami. Ja bawię się z maluchem metodą Domana, może niezbyt
systematycznie, ale efekty są już dosyć sympatyczne Zanim
zapiszemy go do szkoły to chyba nie będzie miał problemów z czytaniem Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: nauka czytania w przedszkolu
vienx napisała:
vienx napisała:

Widze,ze kolezanka nie zapoznala sie z nową podstawą programową i
podchodzi z byt optymistycznie do tego.Owszem,ja tez to robie ale
jak bedzie to mozna robic skoro będą zakazane wszelkiego rodzaju
książki,karty pracy (!)i inne pomoce a dzieci obowiązkowo będą
musialy spedzac kilka godzin na luznej zabawie na
podworku.Cala "nauka"ma odbywac sie juz w szkole.To wlasnie stąd
protesty nauczycieli i rodzicow....
anka


Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Siedmiolatki i nowa podstawa programowa dla 6-latk
Siedmiolatki i nowa podstawa programowa dla 6-latk
Od dłuższego czasu śledzę losy reformy oświatowej.Moje dziecko
rocznik 2002 będzie pierwszym eksperymentalnym rocznikiem.W tym roku
w grudniu będzie miał 7 lat więc można powiedzieć,ze do szkoły idzie
zgodnie z planem i nie powinnam mieć pretensji czy zarzutów wobec
reformy bo przecież mógłby iść do szkoły jako 6-latek.Ja jednak
mam "pretensje" do pani minister HAl.Moje dziecko właśnie teraz
przerabia podstawę programową dla dzieci sześcio -letnich.Już teraz
nieźle czyta(wszystkie znaki) całkiem trudne teksty,dodaje i
odejmuje w zakresie 20 i śmiem twierdzić,że do końca roku w
przedszkolu jeszcze się czegoś nauczy.Chcę dodać,że nie tylko
on "taki zdolniacha" ale te umiejętności ma prawie cała grupa
przedszkolna do której chodzi synek.Dlaczego więc w pierwszej klasie
ponownie będzie powtarzał zerówkę.Nie tylko on ale 99 %
pierwszaków.W Płocku do pierwszej klasy pójdzie 8 dzieci z rocznika
2003 na kilkaset z rocznika 2002.Ta ósemka to zaledwie ułamek
procenta a i tak chodzili już do zerówki, a więc całe 100% dzieci
powtórzy zerówke w pierwszej klasie.Pani Minister co z naszymi
dziećmi?Dlaczego cofa je Pani w rozwoju?Dzieci powinny w szkole
uczyć sie nowych rzeczy a nie powtarzać program dla sześciolatków
tylko dlatego,ze ktoś nieudolnie przygotował reforme.To nie jest
WYRÓWNYWANIE SZANS to zaprzepaszczenie potencjału intelektualnego
całych roczniów dzieci w tzw. okresie przejściowym. Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Siedmiolatki i nowa podstawa programowa dla 6-latk
Wybrałaś dla swojego dziecka zerówkę gdyż posyłasz je jako 6
latka do szkoły.Niestety Twoje dziecko również nie uniknie
powtarzania materiału gdyż w roku szk.2009/2010 pierwsze klasy będą
szły nową podstawą programową i od nowa będą uczyły się literek i
liczyć czyli tego samego czego uczyły się juz w zerówce.Dzieci te
nie będą w pierwszej klasie szły starym programem pierwszej klasy
przystosowanym dla dzieci po zerówce tylko nowym programem
przystosowanym dla dzieci bez zerówki.Jakby na to nie patrzeć to rok
w plecy. Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Siedmiolatki i nowa podstawa programowa dla 6-latk
To trochę odwrotnie drogie mamy
sześciolatki w przedszkolach i grupach przedszkolnych w szkołach
przerabiać będą od września równiez nową podstawę wych
przedszkolnego, a w niej nie ma nic o literach, czytaniu , czy
pisaniu. Jest to nowa podstawa napisana pod 5 latków ale przedszkola
maja obowiązek ją własnie przerabiać. Tak więc potem 7 latki będą
przerabiać nową podstawę programową w I klasie - czyli teoretycznie
szans na powtórkę programu nie ma. Teoretycznie, bo jak tu nie robić
nic nowego z 6 latkami?! Ale prawnie jest ok. I tak ku scislości,
nowa podstawa i ustawa o systemie oświaty nie zakłada istnienia
zerówek. Nie ma zerówek, nie ma podstawy dla zerówek. Będzie roczne
przygotowanie przedszkolne dla 6 latków. Czyli zosatajecie Państwo "
zachęcani" do posłania dziecka do nowej I klasy dla 6 latków. Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Siedmiolatki i nowa podstawa programowa dla 6-latk
> sześciolatki w przedszkolach i grupach przedszkolnych w szkołach
> przerabiać będą od września równiez nową podstawę wych
> przedszkolnego, a w niej nie ma nic o literach, czytaniu , czy
> pisaniu. Jest to nowa podstawa napisana pod 5 latków ale
>przedszkola maja obowiązek ją własnie przerabiać.

Wgra napisała o sytuacji 6-latków, które w tym roku przerabiają
jeszcze STARY program. Czyli uczą się literek. Jej dziecko od
września 2009 pójdzie jako 7-latek do I klasy i będzie przerabiało
NOWĄ podstawę programową ( o wymaganiach obniżonych, przewidujących
w I klasie pobyt 6-latków bez takiego przygotowania, jakie po raz
ostatni uzyskają w tym roku dzieci kończące przedszkole). Czyli
będzie się uczyło... literek
I to właśnie Ją martwi. 7-latki, które we wrześniu tego roku
rozpoczną naukę w I klasie dostaną sygnał: "szkoła jest nudna" i
mogą przegapić moment, kiedy trzeba się będzie czegoś jednak zacząć
uczyć ( bo niepostrzeżenie skończy im się zasób wiedzy/umiejetności
wyniesionych ze starej "zerówki").

Rodzice 6-latków (rocznik 2003) mają wybór (kiepski, ale jednak).
Rodzice dzieci z rocznika 2002 takiego wyboru nie mają.
Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Siedmiolatki i nowa podstawa programowa dla 6-latk
No i o to właśnie chodziło szanownej minister edukacji, żeby
rodzicom nie kalkulowało się pozostawienie normalnie rozwiniętego
sześcioletniego dziecka w zerowce i dlatego zmieniła program. A, że
siedmiolatki będą przerabiały ten rzekomo "uniwersalny" program to
już pikuś. Tzw reforma po trupach.
Tylko widzisz tutaj się pomyliła, bo szkoły sa tak przepełnione i w
większości przypadków kompletnie nie przygotowane, że rodzicom wcale
się nie uśmiecha wysyłanie dzieciakow rok wcześniej do szkoły
pomimo, że programowo może i sześciolatki miałyby lepiej. Choć
biorać pod uwagę aspekt, że sześciolatki nie sa po zerowkach to
wspólna nauka z siedmiolatkami po zerówkach też jest porażką, bo
dzieci starsze są po przedszkolu zwykle dośc dobrze przygotowane,
więc sześciolatek bez zerówki też będzie w duzo gorszej sytuacji,
pomimo może ciut łatwiejszego programu na początku.
Jest to taki kretynizm, że kompletnie nie mogę pojąć jak do tego
dopuszczono, jak to jest możliwe, że robi się tak nieprzemyślane
rzeczy, eksperymentuje na najmłodszych dzieciach aby tylko dojśc do
celu. Gdzie jest premier? Gdzie prezydent? Czekamy, może zawetuje
reformę. Ale co wtedy z nową podstawą programową? Co z pieniędzmi
które poszły na szkolenia nauczycieli ( teraz wlaśnie się odbywają)
na druk podręczników? Minister Hall rządzi na swoim folwarku choćby
były to rządy kompletnie bezmyślne i skandaliczne. Tak ma być?
Pozdrawiam Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Rocznik 2003 r.
> Nie rozumiem dlaczego piszecie, że nie będzie zerówek???
> Zerówki będą jeszcze w okresie przejściowym wdrażania reformy -
> przez 3 lata.

Trzeba rozróżnić dwie rzeczy:

1. "Zerówka" - potoczna nazwa obowiązkowego rocznego przygotowania
przedszkolnego, do tej pory obejmująca 6-latki. Tak
pojmowane "zerówki" rzeczywiście zostaną, bo dzieci 6-letnie, które
nie pójdą do I klasy w dalszym ciągu będą miały ten obowiązek
rocznego przygotowania PRZEDszkolnego. Tyle, że z innym niż
dotychczas programem. W przyszłym roku PRAWO do rocznego
przygotowania przedszkolnego mają dostać dzieci 5-letnie, a za kilka
lat to własnie 5-latki będą miały obowiązek jego odbycia.

2. "Zerówka" jako konkretny program dydaktyczno-wychowawczy
realizowany dotychczas z dziećmi 6-letnimi (w ramach rocznego
obowiązkowego przygotowania przedszkolnego). Ten program nie będzie
już realizowany, bo rozporządzenie MEN zmieniło już podstawy
programowe dla przedszkoli i I klas. W związku z tym, dzieci 6-
letnie objęte obowiązkiem rocznego przygotowania przedszkolnego
(czyli te, które nie pójdą do I klasy) od września 2009 r. będą
realizować nowy program, zgodny z nową podstawą programową
przedszkola (treści realizowane w dawnym programie "zerówki" zostały
praktycznie przesunięte nową podstawą do I klasy).

Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Rocznik 2003 r.
> Jesteś pewna że nie będzie zerówek w tym okresie "przejściowym'?
> czyli w ciągu kolejnych trzech lat?
Dzieci 6-letnie będą miały w dalszym ciągu obowiązek realizacji
rocznego przygotowania przedszkolnego (jeśli nie skorzystają z
możliwości pójścia do I klasy), ale będą realizować NOWĄ podstawę
programową tego rocznego przygotowania. Czyli program
nauczania/wychowania przygotowany dla 5-latków (bo zgodnie z
reformą, program rocznego przygotowania przedszkolnego, to program
przygotowany dla 5-latków, które od września mają mieć do niego
prawo a potem obowiązek.). Zasób wiedzy przewidziany dotychczas dla
Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Superprzedszkolak 2009 wg MEN
Superprzedszkolak 2009 wg MEN
czyli nowa podstawa programowa "Ministerstwa Ewidentnej
Niekompetencji" w sprawch edukacji czyli wszystkiego co się powinno
wiedzieć o naszych dziecich i ich kształceniu. Przeczytajcie
dzisiejszy artykuł w Gazecie Wyborczej o wymaganiach stawianych
przedszkolakom przez MEN.
Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Przedszkole Krasnalkowo Wawer-opinie!!!!!!!

>dzieci w grupie maluszków.

No tak. To zmienia postać rzeczy. Wg informacji ze strony
internetowej "maluszki" mają spacer w godz. 12.00-12.30

> nadzór pedagogiczny powinno prowadzic kuratorium
Zewnętrzny. Jeśli to rzeczywiście przedszkole niepubliczne. Ale,
jeśli to rzeczywiście przedszkole niepubliczne, to powinien tam być
na miejscu ktoś, kto prowadzi nadzór wewnętrzny (dyrektor z
odpowiednim wykształceniem kierunkowym) i nie powinien dopuszczać do
układania takiego planu dnia. I pilnować, żeby na stronie nie było
kompromitujących informacji o realizacji programu, który nie jest
zgodny z nową podstawą programową. Chyba, że krasnalkowo nie wie, że
podstawa się zmieniła

Jeśli jednak chodzi Ci o sprawy "maluszków" to rzeczywiście nadzór
pedagogiczny ich nie dotyczy (obejmuje dzieci powyżej 2,5 lat,
chodzące do przedszkoli).

I nie mam tam dziecka. I nie wydawałam opinii o krasnalkowie.
Napisałam tylko o rzeczach, które mnie, jako nauczyciela i mamę
zdziwiły.

Ale ja na tym forum dosyć często się dziwię, więc się mną nie
przejmuj Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Nowa podstawa programowa wychowania przedszkolnego
nowa podstawa programowa ogranicza funkcje dydaktyczną
przedszkola !!!!!! mamy uczyc dzieci samodzielnosci załatwiania
potrzeb fizjologicznych a od czego są rodzice ???? do tej pory
dziecko które uczęszczało do przedszkola miło stawiane pewne
kryteria dotyczace samodzielności i na tej podstawie mogło
uczęszczac do placówki!!!! wyobraźcie sobie drogie koleżanki że
uczycie treningu czystości 10 dzieci w grupie !! Powiem jasno nowa
podstawa programowa ma na celu sprowadzemie roli nauczyciela
przedszkola do rangi pracownika socjalnego wypełniajcego podstawowe
obowiązki rodziców !!Po co Wam zbieranie dokumentacji dotyczącej
nauczyciela dyplomowanego jeśli wasza rola ograniczy sie do roli
opiekunki !!!!!! Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Darek Basiński z Mumio popiera akcję Ratuj Maluchy
Więcej krzyku niż to warte. Jak najbardziej jestem za obniżeniem
wieku a biorąc pod uwagę nową podstawę programową to już wogóle nikt
nie powinien miec obaw.
Co do przygotowania szkół - tu już każdy musi patrzeć jak jest u
niego. Szkoła mojej córki jest super przystosowana na przyjęcie 6
latków a przy okazji i 7 latki skorzystają. Całe piętro jest na
wyłąćzność pierwszaków. Starsze dzieci nie mają na nie wstępu.
Szkoła dysponuje salami edukacyjnymi - z ławkami, i salami z
wykładziną. Dzieci nie będą nosić podręczników do domu, ew. na
weekend bo lekcje będą odrabiane w szkole. Uogólnianie, że szkoły
nie są przyjazne dzieciom w naszym przypadku jest bez sensu. Póki co
każdy ma wybór i niech robi jak uważa. A ta nagonka na "wyrodne"
matki 6 latków delikatnie mówiąc już mnie irytuje.
Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: odroczenie?
podobno nowa podstawa programowa została zmieniona tak, że w sunie nie wiadomo
po co to wszystko. chyba naprawdę dla pieniędzy kosztem dzieci. bo całe
szczęście zerówka dla 5 latków ma być lekka i przyjemna, absolutnie bez nauki
cyferek, literek, tylko zabawa. a pierwsza klasa to dopiero zaczyna sie nauka i
to lżejsza podobno niż obecnie. czyli dzieci wiekowo będą miały to samo tylko
inaczej będzie to organizowane. mimo wszystko szkoda dzieciaczków.
a jeśli chodzi "o "gotowość emocjonalną", skupienie uwagi na dłuższą chwilę
umiejętność wykonania jakiegoś zadania do końca etc." to zależy w dużym stopniu
od nauczyciela. i widać to nie tylko w pierwszych klasach nawet na studiach
jak ktoś przynudza i nie ma podejscia to nawet najpilniejszy uczeń roni łzy
ziewając. Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Sześciolatki do szkoły. Kto posyła?
moje dziecko będzie musialo iść w wieku 6 lat w 2012 będzie
obowiazek niestety. Rozmawiałam z wieloma przedszkolankami
nauczycielami naucz. początkowego i ..nie będę cytować co o tym
myślą. w tym roku już we wrześniu będzie nowa podstawa programowa
przynajmniej w woj śląskim dla klas 1-3. 6 latki będą się uczyły w
pierwszej klasie o wiele wiele mniej. Materiał 1-3 będzie tak
obcięty ,że nastąpi zmiana podstawy programowej z matematyki i
polskiego w klasach IV-VI, ponieważ musi być zachowana ciągłość
nauczania. Dzieci nie będą umiały więcej po ukonczeniu szkoły.Nie
widzę sensu pchać 6 latki do szkoly kiedy w przedszkolu będą robić
to samo a nawet więcej niż w szkole: chodzić na spacery, bawić się w
ogrodzie, nie będą musiały siedzieć 40 minut w ławce tylko leżeć na
dywanie. Zastanawiałam się po co to? Żeby wcześniej skończyć szkołę
i placić podatki! Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: stracony rok dla dzieci rocznika 2002
Moim zdaniem aby rocznik 2002 nie miał straconego roku ,powinni
przerabiać program II klasy wg nowej podstawy programowej.W innym
przypadku ponad 200tys.dzieci to bębą ofiary tej reformy.Dlaczego
nikt o tym nie pomyślał?Skoro pierwszą klasę przerobili już w
zerówce to chyba logicznym byłoby dostosowanie programu II klasy
NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ do umiejętności tych dzieci a rocznik
2003 poszedł by w wieku 6 lat nową podstawą programową dla I
klasy.Wtedy uniknęłoby się mieszania w jednej klasie dwóch roczników
o róznych umiejetnościach(jedni po zerówce drudzy bez)
intelektualnych,społecznych... i td. Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: stracony rok dla dzieci rocznika 2002
apsik1,
ja ci powiem, że ty dobrze kombinujesz ale nie masz racji Czym
innym jest "nowa podstawa programowa", wytyczne ministrstwa, plany,
wskazówki i inne dyrdymały (teoretyczne), a czym innym to co
naprawdę poszczególne szkoły będą z dziećmi przerabiać.
U nas w podstawówce o reformie nie zająknięto się ani razu,
podręczniki wybrano już w lutym (mimo że wówczas nie było
zatwierdzonych podręczników). Poradnia psychologiczno-pedagogiczna
bada moje dziecko (rocznik 2003 które chcę posłać do pierwszej
klasy) tak jakby wciąż obowiązywała stara podstawa programowa. Nobo
gdyby obowiązywała nowa, to czy poradnia badałaby sześcilatka pod
kątem możliwości poradzenia sobie z podstawą programową dla
sześciolatków? Bzdura nie?
Tak więc podstawa programowa jest tylko podstawą, a nauczyciele i
tak będą robić swoje - bo ile można w kółko macieju przerabiać z
dziećmi to samo? Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: stracony rok dla dzieci rocznika 2002
nowa podstwa programowa w przedszkolach
Koleżanka, która jest przedszkolanką, właśnie otrzymała książki dla
5 latków z nową podstawą programową - dzieci we wrześniu poznają już
aż 5 liter...
W takim przypadku nie bardzo wiem po co ta zmiana programowa w
szkołach?
Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Zajęcia wf- jestem ciekawa...
Wybacz, ale ja tępa komputerowo jestem - jaka "2 strona"?.

Szczerze mówiąc - nie przeraża mnie widmo siedzenia na korytarzu
w "okienkach" - zawsze można czytać, robić lekcje itp. Niewielka
cena za to, że nie zniechęcą ucznia do sportu w ogóle.

Wydawało mi się (sami nie korzystaliśmy), że zawsze zwolnienia
wystawia specjalista - jeżeli ktoś jest zwolniony z WF ze wzglądu na
wadę wzroku - zwalnia go okulista, a nie dentysta, czy coś się teraz
zmienia ?

I prawdę mówiąc nie wiem czy te zmiany dotyczą tylko roczników z
nową podstawą programową, czyli od 1 i 4 klasy w podstawówce, od 1
klasy w gimnazjum i liceum w tym roku szkolnym. Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Pomocy, juz nie wiem co mam zrobić...
Pomocy, juz nie wiem co mam zrobić...
Moja córka (rocznik 2003) chodziła do przedszkola z grupą dzieci o
rok starszych od siebie. W zeszłym roku szkolnym skończyła zerówkę
grupa poszła do szkoły a ona została w przedszkolu. Była zapisana do
szkoły równiez do klasy 6-latków, ale z braku chetnych nie
utworzono. Rozpoczęła po raz drugi zerówkę. W tamtym roku dawała
sobie dobrze radę. Teraz ma nowe koleżanki i trudno jej jest sie
wgryżć w nową grupę. Codziennie przychodzi i mówi że nikt nie chce
sie z nią bawić. Do tego Pani surowa i oschła zupełne przeciwieństwo
poprzedniej. Kilkakrotnie na forum tej nowej grupy zwracała jej
uwagę, że coś nie tak tańczy, nie tak śpiewa. A przecież jest nowa i
nie zna ich repertuaru z lat poprzednich. Widze że jest jej trudno.
Kilku 6 latków jest w naszej szkole w klasie z 7 latkami. Może
biorąc pod uwagę nową podstawę programową, gdzie moje dziecko będzie
3 lata wałkować to samo zrobiłam błąd. Może lepiej było posłać ja do
szkoły. Jest dojrzała no i bardzo chciała iść i nadal chce iść do I
klasy. Boże mam młyn w głowie. Wszyscy powtarzali mi że nie skracaj
jej dzieciństwa, a teraz pewnie sie bardziej męczy niż by była w tej
szkole... Dordźcie coś... Póki nie jest za poźno, bo teraz jescze
mogę ją przenieść... Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: kontakt z nauczycielka I klasa
Dzieki za odpowiedzi,
mysle, ze jednak jakis problem jest, bo syn ma bardzo obnizone oceny za
zachowanie... uwagi w dzienniczku sa malo konkretne np. niepoprawne zachowanie
podczas lekcji.... jak rozmawiam z dzieciakiem wieczorem to on nie bardzo
potrafi mi powiedziec o co dokladnie chodzilo.... (poza tym, ze lekcje sa nudne
- dalej rysuja szlaczki i wklejaja naklejki jak w zerowce - wesola szkola nowa
podstawa programowa)....
uwazam ze temat trzeba spokojnie przegadac bo dzieciak na poczatku zachwycony
pojsciem do szkoly chodzi do niej coraz mniej chetnie

o telefonie do nauczycielki to nie ma co marzyc, ale taki dzien otwarty raz w
miesiacu naprawde by sie przydal, szczegolnie na poczatku szkoly...

w poniedzialek poprosze pania, zeby wyznaczyla dzien i godzine spotkania i
zapisala w dzienniczku - moze tak sie uda Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Podpiszecie petycję o ciężkie plecaki ?
ale
> za rok sprzedadzą go innemu dziecku za 2/3 ceny, więc pieniędze
> odzyskają,

Żartujesz niewątpliwie. Zeszłoroczni uczniowie klasy IV SP i I gim
nie mieli szans na sprzedanie używanych podręczników, zaś rodzice
tegorocznych uczniów - na ich kupienie. Weszła nowa podstawa
programowa - a jak wiadomo: nowa podstawa programowa = nowe wydania
podręczników. Nawet jeśli te stare różnią się minimalnie - kilkoma
stronami... Dopiero w pażdzierniku ministerstwo stwierdziło, że
moźna też stosować stare podręczniki. Poza tym niektórzy mogą chcieć
zatrzymac część podręczników celem 'powtórek przedegzaminacyjnych'.
Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: co konkretnie 6 latek winien umiec?
co konkretnie 6 latek winien umiec?
gdzie mam tego szukac co konkretnie powinien umiec 6 latek
opuszczajacy mury szkoly? Bo generalnie chyba czeka nas szkola i nie
wiem czy mam sie przejmowac tym ze nie jest zainteresowany literkami
pisanymi (pamietajcie ze to juz bedzie nowa podstawa programowa) a
liczy wylacznie w zaciszu domowym- publicznie liczy do 6 i koniec
i tak bedzie kanal i zasieki oraz przerabane, ale jak juz mam nad
dzieckiem pracowac to chce wiedziec co mu moge poluzowac......
Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: książki w pierwszej klasie
Mój syn ma "Nowe już w szkole" i szczerze mówiąc książki mie sie nie
podobają. Szata graficzna koszmarna - przynajmniej dla mnie. Mojemu
dziecku też sie nie podoba. Do tego gnanie z materiałem. Po co?
Zwłaszcza że w klasie mamy 4 szeciolatków. Ale nie o to chodzi. Nie
ma czasu na utrwalenie materiału - praktycznie co 2, 3 dzień nowa
litera. Gdzie ta nowa podstawa programowa?
Dziecko koleżanki w innej szkole ma inne podręczniki - nie pamiętam
tytułu. Dużo mają tam ciekawych rzeczy - o świecie, przyrodzie tym
co dzieje się wokół człowieka. Litery, cyfry, czytanie też ale w
dużo ciekawszej formie.
No cóż.. ale jak ktoś stwierdził podręcznika nie wybierają rodzice.
Tylko dlaczego nie moga mieć nawet głosu w zasugerowaniu
nauczycielowi czegokolwiek. A wg mnie pani poszła na ławtiznę bo od
kliku lat pracuje na "już w szkole" Program w 100% nudny.
Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Dzieci rocznik 2004 - a szkoła
Na stronie ministerstwa jest podany adres emailowy w przypadku
problemów lub pytań rodzićów 6 latków. Wydaje mi się , że jeśli w
szkole trafimy na zbyt gorliwą nauczycielkę , której nie odpwiadają
6 latki w klasie powinno się sprawę zgłosić do kuratorium lub
ministerstwa. Dlaczego nasze 6- latki mają cierpieć? Po to została
oprcowana nowa podstawa programowa , aby jej przestrzegać. Może
jestem idealistką, ale wydaje mi się , że wszyscy po cichu są
niezadowoleni, ale tylko anonimowo na forum. Troszkę więcej odwagi.

www.6latki.men.gov.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=789&Itemid=189 Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Dzieci rocznik 2004 - a szkoła
Ja -jak napisalam wyżej-mam córke z IV.2004. Nie jest genialna,
sklada proste wyrazy, nie pisze, jest zupełnie przeciętna. znam nową
podstawę programowa, przeglądałam książki. Jestem po zebraniu w
przedszkolu. Pani dyr i wychowawczynie 5 latków szczerze powiedziały
jak będzie wygladał przyszly rok naszych dzieci jak zostawimy je w
przedszkolu. I naprawdę bardzo im jestem wdzieczna za tę szczerość.
Przynajmniej sytuacje postawily jasno. Szkoda mi przedszkola
bardzo..ale nei wyobrażam sobie Młodej tam zostawić. Nie idzie
wcześniej do szkoły, idzie zgodnie z nową reformą. I tyle. Nie
wyobrażam sobie,że jeśli zostawię ją w przedszkolu tak naprawdę
zacznie się np uczyć czytać dopiero jak będzie miała 7,5 roku..no
uważam to za lekką przesadę. Chociaż oczywiscie czytanie nei ejst
najważniejsze
Na zebraniu było ok 45 rodziców dzieci z rocznika 2004. Z czego 3
zgłosilo się jak padło pytanie o skzołę...ale...w rozmowach po i
przed zebraniem już większość opowiadała sie za szkołą"że jeśli
większość pójdzie to..."itd. Ja jednak przewiduję,ze duuużo 2004 r
pójdzie do szkoły. A jesli tak nie będzie to ja osobiscie się bede
bardzo cieszyła )Im mniej tym lepiej
Zreszta nad czym sie tu zastanawiać. Drugą mam z 2007 roku i już
kompletnie nie będę miala wyboru.Do skzoły marsz..i tyle..czy mi się
to podoba czy nie. Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Dzieci rocznik 2004 - a szkoła
Ja posyłam córkę do szkoły, do I klasy. Argumentuję to tym, że podoba mi się
nowa podstawa programowa, poza tym kolejny rok w przedszkolu czy tam zerówce
niczego nowego by jej nie nauczył bo realizowaliby to co teraz w 5 latkach a
moje dziecko sobie doskonale w tym radzi (nawet wyprzedza) - czyli nie chcę
zmarnować jej roku a potem, żeby się w pierwszej klasie nudziła. A innym prawie
najważniejszym argumentem u mnie jest to, że się przeprowadzamy i i tak dziecko
by trafiło do obcego przedszkola/zerówki a po roku znowu do innych dzieci i pani
- to wolę od razu na "trzylatkę" ją posłać w nowe środowisko. Ale życzyłabym nam
aby w szkole do której pójdzie było dużo 6 latków w I klasie, idealnie jakby
była oddzielna klasa dla 6 latków. Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Zadania z niewiadomą - I kl. podstawówka!!!!
Zadania z niewiadomą - I kl. podstawówka!!!!
Mysłałam, że juz mni9e nic nie zdziwi, ale no cóż.
Moja córka przed świetami miała wprowadzona niewiadoma czyli X.
Wyliczone kilka zadań typu:
x+3=6;
x=6-3;
x=3; spr. 3+3=6 i do tego graf.
W poniedziałek po swietach zostały wprowadzone zadania typu:
x-3=7;
x=7+3;
x=10; spr. 10-3=7 i równiez graf.
Wyliczyli chyba 2 takie równania.
Wczoraj znowu nowe tym razem z tekstem:
W stajni było 8 koni, wyprowadzono kilka i zostało 5. Ile koni
wyprowadzono?
Dwie metody:
I: 8-[]=5 (z okienkiem)
II: równanie:
8-x=5
i do tego takie rozwiazanie: x=8-5; x=3.
wg mnie to sie ma nijak do matematyki. Pani napisała i już. Powinna
tu raczej wprowadzic obustronne mnozenie przez (-1). No ale to Ikl.
Moja córka z tymi pierwszymi sobie radzi. Wie że zmieniamy znak i
już. Z okienkiem też, ale ten ostatni typ zadań moim zdaniem nie na
miejscu. Po co maja sie uczyc czegos co nie wiadomo jak i skad
pochodzi. Matematyka na pamięć????
Nosi mnie już. I gdzie tu jest nowa podstawa programowa...
Jutro z tego sprawdzian mają!
Dodac musze, że maja zakaz liczenia na palcach, nie wspominając o
jakichś innych liczmanach! W GŁOWIE!!!
To tylko matma, a do tego polski: pon - zi, wt - ń, śr - ni!
Codziennie czytanka, ćwiczenia. No i po drodze mieli też plastykę
dzisiaj i temat o zdrowym trybie zycia. Juz dawno zapomniałam o
przerwie swiatecznej.
Czy u was tez tak zasuwaja w I klasie??? Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Zadania z niewiadomą - I kl. podstawówka!!!!
kasiu78 napisała:

> Mysłałam, że juz mni9e nic nie zdziwi, ale no cóż.
> Moja córka przed świetami miała wprowadzona niewiadoma czyli X.

Moja córka ma podobne zadania w I klasie ale bez pojecia "niwiadoma"
czy "x". Raczej pusty kwadracik i główkowanie - ile tam brakuje.
Takie schematy i równania jakie wprowadza Wasza Pani sę moim zdaniem
złą metodą. Dziecko powinno dojśc do rozwiązania myśląc a nie
stosując schemat.
Zadanie z tekstem powinno byc na tej samej zasadzie.

> Nosi mnie już. I gdzie tu jest nowa podstawa programowa...
> Dodac musze, że maja zakaz liczenia na palcach, nie wspominając o
> jakichś innych liczmanach! W GŁOWIE!!!

Totalna bzdura! Liczmany pomagaja zrozumieć ponadto niektórzy są
wzrokowcami i muszą zobaczyć. Poza tym dziecko ma sobie poradzić -
metoda powinna byc dowolna.

> Czy u was tez tak zasuwaja w I klasie???

U nas tez Pani zasuwa z programem. Przypuszczam że Twoje dziecko
uczy się z "Nowe Już w szkole". My jesteśmy w tym samym miejscu.
Też nie odczuwam założeń Nowej podstawy programowej!
Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Zadania z niewiadomą - I kl. podstawówka!!!!
Otóż nauczyciele nie są zupełnie przygotowani do sześciolatków w I
klasie. Brak elastyczności w podejsciu do dzieci. Wiadomo że
sześciolatki nadgonią - mają na to III klasy, tylko pewnie w
wolniejszym trybie. Dlatego to powinno być bardziej łagodne wejście
w obowiązki ucznia. Miała być przede wszystkim przyjazna szkoła,
wiecej luzu, zabawy. U nas juz Pani sie przekonała do naszych kilku
sześciolatków w klasie, ale na poczatku było ciężko. Dzieciaki
sześcioletnie tak jak moja córcie szybko doganiają siedmiolatki.

Ale ta cała nowa podstawa programowa to lipa, przynajmniej w naszej
szkole. Z drugiej strony narzekają tez rodzice szesciolatków w
zerówkach że tak niewiele sie dzieje. Nie przemyslane to wszystko. Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Zadania z niewiadomą - I kl. podstawówka!!!!
To co piszecie o pierwszej klasie to horror. Chciałam zapisać moją
5 letnią córkę do szkoły ale jak widać nie moża ufać ministerstwu,
każdna nauczycielka ma innna nową podstawę programową ) Na reformie
cierpią dzieci , dla jednych za niski poziom dla drugich za wysoki.
Bardzo mi przykro , że reforma jest niedopracowana a królikami
doświadczalnymi są nasze dzieci. Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Zadania z niewiadomą - I kl. podstawówka!!!!
Jest jeszcze druga strona medalu...
Moje dziecko 7-mioletnie, w klasie jest tylko dwojka szesciolatkow, nauczylo sie
od września moze 12 literek. Nie pisza, nie czytaja poza kilkuwyrazowymi
czytankami, dodawanie opanowali do 10, nie ucza sie niczego na pamiec, zadnych
wierszykow, piosenek, nic.
Przez ta cholerna nowa podstawe programowa moje dziecko nudzi sie w szkole jak
mops. Podobnie jak polowa klasy, albo i jeszcze wiecej dzieci. Pani obiecala, ze
tym "lepszym" tj. umiejacym czytac itp. bedzie dawala dodatkowe zadania.
Skonczylo sie na dwoch razach poltora miesiaca temu...

Kupilam jej kiedys taka ksiazeczke z zadaniami do matematyki dla
pierwszoklasistow (opracoanych na starej podstawie programowej) i trzaska sama
te zadania, wiec moglaby robic cos wiecej a nie tylko mowic, co jest na, co pod,
a co obok pudelka...

Pozdrawiam Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Co zerówkowicz potrzebuje do szkoły?
W szkole mojej córci podali taką listę:
-piórnik, a w nim kredki ołówkowe, kredki świecowe, dwa ołówki, gumka temperówka
z pojemniczkiem, flamastry
-klej w sztyfcie
-papier kolorowy A4 i A5
-blok rysunkowy
-blok techniczny
-teczka z gumką
-patyczki do liczenia

Poza tym oczywiście plecak, pojemnik na II śniadanie, trzy worki (na kapcie, na
strój gimnastyczny, na przybory toaletowe), zeszyt na korespondencję no i
oczywiście podręczniki - u nas akurat będzie to "Nasze przedszkole".

Co do podstawy programowej - śmieszą mnie te spanikowane głosy, że teraz w
zerówce dzieci się nie będą uczyć, tylko bawić, bo wchodzi nowa podstawa
programowa. Podstawa, jak sama nazwa wskazuje, jest tylko podstawą czyli tym, co
nauczyciel jest zobowiązany przekazać dzieciom. To, co i ile zrobi ponad to
zależy od niego i poniekąd od dzieci, z którymi będzie pracował. Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Jak reforma edukacji krzywdzi siedmiolatków!
Dzieci po starej zerówce nie przeskoczą do klasy II ze starą
podstawą programową(no może niektóre) ale świetnie poradziłyby sobie
w klasie II z nową podsawą programową.Takie rozwiązanie pozwoliłoby
na zachowanie ciągłości edukacyjnej dla rocznika 2002.Te dzieci
wcale nie muszą być ofiarami tej reformy,nie muszą powtarzać
klasy,tylko NIKT w ministerswie nie pomyślał jak zminimalizować
negatywne skutki reformy.Najłatwiej jest powiedzieć,że nic się nie
stanie jak cały rocznik będzie miał rok w plecy bo sobie utrwalą
materiał(ponad 250 tys.dzieci),znacznie trudniej było przygotować
dla nich program tak aby zachować dla nich ciągłość nauki.Dlatego
skoro już eksperymentujemy na dzieciach to niech rocznik 2002 idzie
od razu do II klasy ale z nową podstawą programową. Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: "nowa podstawa programowa" - I klasa :(
"nowa podstawa programowa" - I klasa :(
właśnie odebrałam podręczniki do I klasy dla mojego drugiego dziecka i...
załamałam się. Nie wiem jak to będzie, ale jeśli nauczyciel nie zignoruje tego
programu, będę musiała dziecko przenieśc do klasy wyżej, żeby miało szansę się
trochę "powysilać" a nie wyłącznie nudzić...
To jest program dla bardzo ograniczonych dzieci: kolorowanie, szlaczki i
liczenie do 10. Zadania wg mnie dla 3-latków ale nie dla 7-latków!

Ja mam jeden zachowany zeszyt z I klasy (lata 70-te): dodawanie, odejmowanie,
mnożenie, dzielenie w zakresie do 100, równania z jedną niewiadomą, potęgi.
Zasady pisowni "ó" "u" "ch" "h" "ż" "rz" itd.

Już "Wesoła szkoła" wydawała mi się zbyt lekka dla I-klasistów, ale teraz to
już naprawdę gruba przesada (

Podręczniki do zerówki zawierały więcej czytanek i trudniejsze zadania niż
"Witaj Szkoło!"

Moje dziecko płynnie czyta, liczy (działania) w zakresie do 100. Ma jedynie
problem z pisaniem ładnych, kształtnych liter, ale żeby wracać do szlaczków?
Po co?...
W takim układzie pierwsze dyktando będzie chyba w III klasie, a wypracowanie w V.

Równaj w dół.... Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: O co chodzi tym rodzicom ? Protesty -6 latki
Ale czy ktoś z państwa czytał nową podstawę programową, która ma
wejść do szkół we wrześniu?Teraz pierwsze klasy będą przerabiały
program napisany dla sześciolatków, bez problemu sobie maluchy
poradzą.Dzieciaki w pierwszej klasie będą od nowa uczyły się liter i
cyfr. Siedmiolatki niestety będą miały powtórkę z rozrywki. Moim
zdaniem nie powinni wprowadzać tej podstawy w tym roku skoro tak
mało sześciolatków wybiera się do pierwszej klasy. Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Nowa podstawa programowa dla klasy 1
Problem jest nie w rodzicach tylko w żle prygotowanej
reformie.Myślę ,że gdyby MEN pomyślało to bardziej bezboleśnie dla
dzieci udałoby się przeprowadzić tę reformę.Wiem,ze nie wszystkie
dzieci to geniusze ale wcale nie trzeba być geniuszem żeby sprostać
podstawie programowj NOWEJ nie starej do drugiej klasy.Te dzieci
przerobiły nową podstawę programową dla pierwszej klasy w starej
zerówce.To cały rocznik a więc ponad 200 tys.dzieci.Gdyby rocznik
2002 realizował II klasę wg NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ a rocznik2003
I klasę też wg nowej podstawy programowej to nikt nie był by
poszkodowany a i cel reformy tj ukończenie edukacji o jeden rok
wcześniej osiągnięty.Skoro u dzieci i tak miała być badana
dojrzałość szkolna to wykorzystać to na badanie rocznika 2002 i ich
dojrzałości do realizacji programu II klasy(Powtarzam II klasy wg
NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ).Po co te dzieci skazywac na powtarzanie
zerówki w I klasie. Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Wesola szkola i przyjaciele, klasa I
Dziekuje za wasze wypowiedzi.
Chcialam jeszcze wyjasnic, ze my mamy Wesola Szkole" wg nowej podstawy
programowej, wydanie z czerwca 2009 - kompletnie inne od tego czego uczyly sie
pierwszaki w zeszlym roku.

Rozmawialam z p. wicedyrektor (w innych sprawach) i delikatnie zagailam na temat
tego ze mamy nowa podstawe programowa..., na co skwapliwie pani dyrektor
powiedziala mi ze :
-nowy program jest problemem dla nauczycieli
-dzieci, ktore mialy zerowke wg starego programu a teraz pierwsza klase wg
nowego sa rocznkiem pokrzywdzonym, bo wymaga sie od nich zahamowania, a czasem
wrecz uwstecznienia w rozwoju
-szkolna pedagog ma zbadac dzieci, zeby ustalic ich poziom i umiejetnosci, potem
razem z p. dyrektor oraz nauczycielami maja to przedyskutowac i podjac jakies
decyzje, nie wyklucza sie zroznicowania w klasach i mozliwosci wykonywania przez
dzieci roznych zadan (np. niektore dzieci robia zadania z pierwszej czesci
podrecznika, a inne z drugiej)
Reasumujac : okazuje sie ze moj problem nie jest odosobniony, ze dostrzega to
rowniez szkola, i co najwazniejsze ze zamierzaja podjac jakies dzialania, ktore
pomoga i dzieciom i nauczycielom
Tak wiec na razie z optymizmem patrze w przyszlosc, a poki co, dzis dziecko z
ogromna niechecia odrobilo pierwsza prace domowa : pokolorowanie jednego obrazka Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Reforma szkolnictwa od nowego roku szkolnego


to są tylko twoje przemyślenia, nie wiadomo jak to wyjdzie w praktyce

niestety wiadomo. To nie ma żadnych szans powodzenia, tak jak wszystko budowane na podstawie gimnazjum. Na chłopski rozum - lepiej jak uczeń będzie się uczył 4 lata w profilowanej klasie, czy rok w ogólnej i niecałe dwa w profilowanej? Gdzie ma większe szanse zdobyć odpowiednią wiedzę? To nie ma prawa bytu, niestety po rozmowie z nauczycielami mogę powiedzieć, że poziom ogólny spadnie. Przerwa w konkretnej nauce danego przedmiotu będzie wynosiła rok, o ile konkretna nauka wcześniej będzie. Najbardziej szkodliwym tworem w dziejach polskiej edukacji jest właśnie gimnazjum, na jego podstawie nie powstanie nic skutecznie podnoszącego ogólny poziom. Kiedyś było wystarczająco czasu by przerobić pochodne i całki, teraz tego nie ma, a pomysł w praktyce oznacza że będzie go jeszcze mniej? Aż boje się pomyśleć co teraz okroją? Limesy? Cześć geometrii przestrzennej? Aż szkoda gadać. Jedyne kto na tym skorzysta to wydawnictwa. Przykład? Nowa podstawa programowa mówi już czego od uczniów nie wolno wymagać. Więc co? Może niedługo już nawet węglowodory aromatyczne zostawi się lamusom z kółek chemicznych, a szkoła będzie wylęgarnią debili? Już jest źle, a gimnazja ponoszą 50% winy za to. Ludzie wychodzą z nich niedojrzali, bez wiedzy, a teraz ten stan zostanie przedłużony o rok. Kapitalnie.

Nie wiem jak inni ale ja jestem zadowolony z tego że chodzę do gimnazjum, ostatni rok co do prawdy ale jednak. Jakoś nie uważam by nauczono mnie za mało, uczęszczam na różnego rodzaju koła zainteresować gdzie poznaję to co mnie interesuje w pełnej krasie. Dziennikarstwa się przykładowo na takich lekcjach uczyć nie będziesz...

Masz trochę racji że zbyt bardzo 'obcinają' ten program.
Np w gim nie bd czegoś takiego jak wzory skróconego mnożenia. Przecież to jest śmieszne...
Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Ania się w szkole uczy, a Jaś się bawi
grzybowa1 - to nie bzdura i nieznajomość realiów tylko nowa podstawa
programowa która bdzie dotyczyła dzieci sześcioletnich nie
zapisanych przez rodziców do pierwszej klasy. Niestety nie będą sie
już uczycliterek. Ta reforma jest tak pomyślana ( razem z podstawą
programową) żeby pozostawienie dziecka w przedszkolej zerówce, która
już nie będzie zerówką skutkowało cofnięciem się dziecka, a
przynajmniej mniejszym rozwojem niż do tej pory było. Rodzice niby
mają wybór między pierwszą klasą w szkole a zerówką/niezerówką w
szkole ale każdy wybór jest zły. Bo pierwsza klasa to siedmiolatki
już czytające i piszące ( bo były w starej, a raczej jeszcze
aktualnej zerówce ) a zerówka/niezerówka to brak rozwoju dziecka. Do
tego jeśli gdzieś się ostanie zerówka/niezerówka w przedszkolu to
bedzie najpewniej grupą mieszaną z pięciolatkami.
To jest w tym całym bałaganie bardzo precyzyjna robota, żeby
osiągnąc swój cel. Teraz jest nacisk na burmistrzów, żeby do szkół
dzieciaki wywalić o czym świadczy deklaracja rozdawana w
przedszkolach dająca wybór pomiędzy szkołą a szkołą, a tam gdzie
jest "inna decyzja" jest również dopisek "adres i numer szkoły"
jakby ktoś jakąś inną niż ta zamieszczona w ankiecie wybrał. Nie
wiem czy zdarzają się rodzice, którzy na to się łapią i wpisują
szkołę, bo tylko taki wybór, ale na to właśnie liczą burmistrzowie z
resztą świty. Zresztą wyniki ankiet raczej nie będa komisyjnie
liczone i publikowane. Taka podkładka, że był wybór, bo tak to
bedzie komunikowane. Jest to obrzydliwe, ale tak to wygląda. Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Testy w szkole ogłupiają dzieci
Konarzewski popiera testy i krytykuje
Schizofrenia, profesorze?
Nowa podstawa programowa, której pan patronował, jest pisana wyłąćznie pod testy! Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: podrecznik(historia)i- nowa podstawa programowa
podrecznik(historia)i- nowa podstawa programowa
najlepszy podrecznik historii dla gimnazjum
bardzo prosze o rade Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: 6 LATKI W SZKOLE
A może rozumiem to lepiej, bo mam za sobą prawie cała szkolna edukacje moich dzieci.
Może rozumiem to lepiej, bo patrzę na to z dystansu, bez histerii.
Widziałam nową podstawę programowa. Jest jaka jest, ani lepsza ani gorsza niż
ta, która obowiązywała za czasów zerówki moich dzieci. Oczywiście, niektóre
treści są idiotyczne, ale zawsze w podstawie programowej znajdowały sie jakieś
nonsensy.
Jestem zdania, że trzeba polepszać warunki w szkole - wyposażenie klas, ich
liczebnośc, świetlice itd. Tego jednak nie da zrobic sie w ciągu roku, dwóch,
pięciu. Wymaga to przekształceń stopniowych, pieniędzy. Świetlica nie stanie się
większa za rok, gdy Twoje dziecko osiągnie wiek szkolny.
Zresztą naprawdę to nie o ilość dzieci przypadających na m2 tu chodzi.
Jestem ostatnia osoba, która eksperymentowałaby na swoich dzieciach. Chciałam
chronić ich przed złem na świecie, ale w sposób rozsądny. Wybrałam szkołe, w
której nie by ło przemocy, szkołe, która robiła wrażenie przyjaznej. Czy była?
Synowie nie wspominaja jej źle. Chodzili do super gimnazjum, do niezłego liceum.
Z podstawówki wyniesli solidne podstawy także wspłzycia z innymi. Wiedzieli, ze
nie zawsze za plecami jest mama/pani, ze są sytuacje, w których muszą ustapić i
takie, w których maja prawo się bronic i bronic własnego zdania.
Powtarzam - fobie szkolne to zasługa rodziców. Myslę, że wynikająca z ich
własnych negatywnych doświadczeń. Nie warto bronic dzieci przed szkoła, warto
sensownie do niej przygotować, warto działać w Radach Rodziców i miec , choćby
minimalny wpływ, na to co dzieje się w szkole. Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Grozi nam tsunami
Grozi nam tsunami
Ta reforma wymaga reformy- grozi nam tsunami ?

Nadchodzi prawdziwe tsunami- to co nas wyróżnia od innych narodów, to z czego
jesteśmy dumni ,to co znamy i co kochamy poprzez nową podstawę programową
wprowadzaną decyzją platformenskiego rządu ma ulec de facto likwidacji!
Na pierwszej klasie liceum ma kończyć się systematyczny kurs historii dla
wszystkich polskich uczniów .Platformenska władza wprowadza co prawda
przedmiot uzupełniający: historia i społeczeństwo lecz jego charakter sprawia
iż będzie to jedynie atrapa historii- w rodzaju wiedzy o kulturze ( spytajcie
się swoich dzieci jak była i jest realizowana wiedza o kulturze )
Młody człowiek w wielu 17-19 lat jest więcej niż predestynowany do
zapoznawania się z najpoważniejszymi zagadnieniami naszej wspólnej przeszłości
tak przeplatającej się z teraźniejszością , dojrzewając stopniowo do ich
dyskutowania. Teraz o legionach Dąbrowskiego i Piłsudskiego, o dylematach
pracy organicznej i walki powstańczej 1831 czy 1863 roku większość z nich
usłyszy obowiązkowo po raz ostatni w wieku lat 14 czy 15 (w gimnazjum!). O
Powstaniu Warszawskim i "Solidarności" - w wieku lat 16. W ten sposób liczba
tych którzy jedynie znać będą język polski i liczyć w zakresie podstawowych
działań matematycznych będzie rosła. Czy ma wyrosnąć nowe pokolenie poddające
się bezwolne indoktrynizacji płynącej z mediów ale i nie mające podstawowej
wiedzy z historii XX stulecia a co więcej cechujące się całkowitym brakiem
zrozumienia przyczyn i konsekwencji przemian tego trudnego stulenia
Co nas czeka w perspektywie kilku-kilkunastu lat? Szkoła średnia porównywalna
do przedwojennej szkoły podstawowej ? Wyższe uczelnie odpowiadające poziomowi
przedwojennych szkół średnich ? Jakim mamy być narodem? Jakie miejsce mamy
zajmować w jednoczącej się Europie? Czy mamy być tylko w zamyśle władzy mięsem
roboczym, układem trawiennym przysparzającym zysków oligarchom ?
Czy te państwowe szkoły nie mają być tylko dla ludu? –który im głupszy tym
łatwiej manipulowany ?
Czy celem liberałów jest stworzenie szkoły bez wymagań bez
Co robić- samoorganizować się? By się bronić przed państwem ?



kecaw Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: MEN zmienia program szkoły
> Głucha na argumenty Hall wpycha Polskę w coraz
> większy bałagan oświatowy.

To po pierwsze. I zresztą nie koniec, bo MEN musi jeszcze zmienić rozporządzenie
o ramowym planie nauczania. Dlaczego nie jest to robione we właściwiej
kolejności, nie potrafili odpowiedzieć. Najpierw powinna być ustawa, a potem -
jednocześnie! - wszystkie rozporządzenia. Teraz mamy np. taki kwiatek, że nowa
podstawa programowa obowiązuje dla przedmiotów, które formalnie nie istnieją -
bo w starym planie ramowym ich nie ma.
A szanse, że zmiana ustawy o systemie oświaty przejdzie, to wynosi może ze 30%.

A po drugie, cała idea stojąca za tą zmianą programów budzi masę zastrzeżeń.
Można zaryzykować stwierdzenie, że poziom kształcenia ogólnego zostaje
instytucjonalnie obniżony z dotychczasowego licealnego na gimnazjalny. W proch
idzie poza tym cały układ trzyletnich okresów nauczania, a rozporządzenie nie
wyjaśnia, jak mają się nowy przepisy do egzaminów zewnętrznych. W końcu, nowe
zasady organizacji zajęć artystycznych i wf, z założenia nierealne, a pozbawione
do tego szczegółowych regulacji, stanowić będą pole do powstawania rażących
niesprawiedliwości, będąc przy tym dużą trudnością organizacyjną dla szkół. W
najlepszym razie będzie się spędzać w szkole więcej godzin, część marnując na
okienka, w najgorszym będzie się zmuszanym uczęszczać na konkretne zajęcia,
kiedy według intencji MEN teoretycznie istnieć ma wybór. Być może będzie też
można zapłacić za zajęcia w klubie i liczyć na uznanie wf na tej podstawie - a
po tych zmianach może być to jedyna szansa, by czasu przeznaczonego na wf nie
marnować.

/Gdabski Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Angielski, francuski w przedszkolu?
Dodam tylko,ze 80 procent nauczycieli jezykow nie ma uprawnien lub
mie chce pracowac z malymi dziecmi w przedszkolach i w zwiazku z
nowa podstawa programowa ma to zostac radykalnie zmienione (zjecia w
szkole)
Pozdrawiam
Anka
Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Aż 40 proc. gimnazjalistów wypadło kiepsko!
Od początku egzaminu gimnazjalnego część mat-przyr wypada fatalnie i mimo, że
opracowywana jest nowa podstawa programowa z matematykito i tak nikt nie wpadł
na to, że należy zwiększyć ilość godzin tego przedmiotu, bo brakuje czasu na
wyćwiczenie pojęć. Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Aaaa...
Dzięki. To chyba nowa podstawa programowa, obowiązująca od I klasy
tego roku szkolnego , II i III klasy uczą się wg starego programu.
Podobno nowy program zakłada mniej lektur obowiązkowych. Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: z kim do teatru - Poznań
Witam!
Nazywam się Robert Delegiewicz i jestem dyrektorem artystycznym Teatru William-Es.
Myślę, że nie jedna z Pań ma ten właśnie problem. I na to wygląda, że problem
będzie się pogłębiał.
W chwili obecnej młodzież naszego kraju odcięta została właściwi od kultury.
Nowa podstawa programowa, która zabrania uczniom opuszczać mury szkoły w czasie
godzin lekcyjnych, niezależnie od tego czy młodzież wyjdzie do teatru, kina, czy
filharmonii, w bardzo niedługim czasie stworzy nam mega analfabetów kulturalnych.
Już dziś, jak sama Pani widzi, niewiele osób chodzi do tych instytucji, niewiele
obcuje z kulturą. Jeżeli zatem dziś młode społeczeństwo nie ma styczności z
kulturą ( bo nie ma co marzyć o wyjściach całych rzeszy młodych ludzi do teatru
po południu), to należy się spodziewać, że w przyszłość, dodam że niedalekiej
przyszłości, promile naszego społeczeństwa będzie korzystać z usług tych
instytucji. Jasnym jest oczywiście, że owe bastiony kultury, upadną.
od kilku tygodni realizuję projekt prowadząc w szkołach Wałbrzycha wykłady na
temat zależności społeczeństwa od kultury i kultury od społeczeństwa. Wspólnie z
młodzieżą wyprowadzam następującą zależność:
KULTURA->NARÓD->PAŃSTWO
tłumacząc ,że jest to identyczna zależność jak funkcjonuje w łańcuchu
pokarmowym. Jest to zupełnie nowe doświadczenie dla tych młodych ludzi, którzy
nie mają pojęcia o tym, że istnienie Narodu potrafiącego tworzyć własne Państwo
bierze swój początek w istnieniu wspólnej kultury.
Zatem Pani problem jest wierzchołkiem góry lodowej. Góry, o którą możemy się
niebawem rozbić z wielkim hukiem.
Mimo wszystko życzę, aby znalazła Pani kogoś z kim będzie Pani chodzić do teatru.
Na wszelki wypadek podaję adres teatru, który może zechce {ani odwiedzić...
sama, lub z kimś .
Pozdrawiam!
www.teatrwilliam-es.com
Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: podreczniki- nowa podstawa programowa
podreczniki- nowa podstawa programowa
najlepszy podrecznik historii dla gimnazjum zgodny z nowa podstawą
programową
bardzo prosze o radę Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Czy nauczyciele stracą wcześniejsze emerytury?
Gość portalu: o90 napisał(a):

> znal wieksze dziela wieszczow na pamiec
> znal lacine i greke biegle.
>
> a coz Ty potrafisz polonisto XX wieku ?
>
> NIC

Nie jestem polonistą (uczę bardziej ścisłego przedmiotu) a też znam większe
dzieła wieszczów na pamięć (fragmentami oczywiście, a całość Ci mogę streścić)
oraz łacinę nieźle i grekę tak sobie. Do tego kilka języków nowożytnych.
I co z tego - takie kwalifikacje nie są brane pod uwagę przy naliczaniu pensji,
a jedynie dyplom wyższej uczelni. Nie mam o to pretensji - po prostu stwierdzam
fakt.
Doszkalam się bo lubię się uczyć.
Ale wiesz co mnie najbardziej wkurza?
Że co reforma to kolejne okrojenie wymagań stawianych uczniom.
Właśnie się dowiedziałam, że maja wejśc nowe podręczniki (i nowa podstawa
programowa) widziałam ją - horror.
Jeszcze dwie takie reformy i jesli uczeń będzie umiał wysylabizować "Ala ma
kota" to będzie to wielki sukces pedagogiczny.
>
> i za co ja mam Ci placic z moich podatkow ?
> za obijanie sie ?
> wybacz ale nie.

Za to, że mimo niesprzyjających warunków jednak coś usiłuję wbić w te niechętne
głowy.
Że do znudzenia pokazuję powiązania między naukami stodowanymi, że pokazuję
praktyczne wykorzystanie podawanej wiedzy, ze tłumaczę dlaczego coś się nazywa
tak a nie inaczej (że to z łaciny albo z greki)a potem wychodzę w poczuciu, ze
znowu rzucałam grochem o ścianę, właczam radio i słyszę jak się dziennikarzyna
wymądrza, że słowo "karnawał" pochodzi z angielskiego. Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: Witam,Potrzebne Pilnie podręczniki do 1 kl.gimn.
Witam,Potrzebne Pilnie podręczniki do 1 kl.gimn.
Może któraś z Was dysponuje takimi..w co nie wierzę ale podam dokładne nazwy:
Język Polski - "Nasz wspólny Świat" Podręcznik do kształcenia literacko
kulturowego dla 1 klasy gimnazjum."Nasz wspólny świat" Podręcznik do kształcenia
językowego dla 1 kl.gimnazjum - autor:Joanna Konowalska i inni - wydawnictwo
:Wiking

Język Niemiecki - "Aha 1a,1b" - autor - Anna Potapowicz i inni - wydawnictwo:
WsiP - kolor okładki zielony

Chemia - "Chemia" - autor: B.Kupczyk,W.Nowak,Szczepaniak - wyd: Operon - Reforma
2009

Religia - "W drodze do Emaus-Jezus uczy i zbawia" - autor:Zespół
autorów-kierownik ks.Zbigniew Marek SJ - wyd: WAM

Plastyka - "Bliżej Sztuki" - autor:K.Stopczyk - wyd: WsiP
Biologia - "Puls zycia1" - autor:Małgorzata Jefimow i Marian Sęktas - wyd: Nowa
Era - na okładnce znajduje się adnotacja "zawiera nową podstawę programową"

Matematyka - "Matematyka z plusem" matematyka1 - autortongue_outod red.Małgorzata
Dobrowolska - wyd:Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe - Nowa wersja.

Fizyka - "Świat fizyki część1" - autor: Barbara Sagnowska - wyd:Zamkor

Język Angielski - "New snapshot elementary" - autor:Fran Linley,Brian
Abbs,Ingrid Freebairn,Chris Barker - wyd: LOngman

Geografia - "Puls Ziemi."podręcznik do geografii dla kl 1 gimnazjum cz.1 -
autor: Roman Malarz - wyd: Nowa Era - na okładce znajduje się adnotacja"zawiera
nową podstawę programową"

Muzyka - "Muzyka w gimnazjum" podręcznik - autor: Agnieszka Kreiner-Bogdańska -
wyd: Wydawnictwo oficyna Edukacyjna - Krzysztof Prazdo SP Z.O.O

Będę wdzięczna jeżeli ktoś ma na zbyciu takie książki,pozdrawiam.
Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: książki do 1 klasy - jakie u was?
Już w szkole, Nowa Era, z nową podstawą programową, aktualnie brak, drukują się.
Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu



Temat: książki do 1 klasy - jakie u was?
U nas książki "Odkrywam siebie.Ja i moja szkoła" wydawnictwo Mac.
Nowa podstawa programowa. Po przeglądnięciu tych książek
nauczycielka z zerówki stwierdziła, że to powtórka tego co było w
zerówce. Przeglądaj więcej wypowiedzi z tematu




Strona 2 z 4 • Znaleziono 273 rezultatów • 1, 2, 3, 4